• Minder brandstofverbruik
  • Betere rijbaarheid bij lage toerentallen
  • Verlaging van de CO2 uitstoot tot 12 gram
  • Geen meerprijs
  • Geen hogere onderhoudskosten

Dat wil toch iedereen?

Renault; innovatief als altijd (zeker als het gaat om elektrisch autorijden) levert Hybrid Assist op de nieuwe Scénic!

Hybrid Assist is een systeem dat remenergie opslaat in een speciale 48V batterij. Deze opgeslagen energie wordt gebruikt om een kleine elektromotor aan te drijven die de motor ondersteunt tijdens het accelereren. Tussen de 1.000 en 1.500 toeren per minuut assisteert de elektromotor waardoor de motor sneller reageert en soepeler oppakt. De elektromotor is dus niet in staat om de wielen zelfstandig aan te drijven.

De speciale 48V batterij is gemonteerd in de bagageruimte van de nieuwe Scénic en hoeft nooit opgeladen te worden. Gewoon je auto goed uit laten rollen maar ook actief afremmen, zoals je altijd doet, zorgen ervoor dat de batterij altijd voldoende opgeladen is.

Het HybridAssist systeem is gekoppeld aan de Energy dCi110 dieselmotor in de nieuwe Scénic & Grand Scénic die dit jaar uitkomen.

Nieuwe Renault Scénic met Hybrid Assist