De meest gestelde vragen aan Bochane Lease.

Veelgestelde vragen

Wij vertellen je alles over wat er komt kijken bij beginnen met lease.

Contracten en voorwaarden

Alles wat je wil weten over de voorwaarden en contracten bij Bochane Lease.

Bestelling en levering

Waar word je nieuwe auto besteld? Hoe werkt dat precies? Kies ik zelf mijn dealer?

Tijdens de contractperiode

Je kunt heel veel zelf doen. We nemen je mee in de mogelijkheden

Reparatie en onderhoud

Wij vertellen je alles over onderhoud en reparatie van jouw nieuwe auto.

Verzekeringen en schade

Alles wat je moet weten als je rijdt. Onderhoud, schade en meer…

Einde leaseperiode

Wat gebeurt er aan het eind van je contract? We vertellen het graag.

We vertellen je over

Veelgestelde vragen over zakelijk leasen

Vanaf welke leeftijd mag ik een auto leasen?


Als bedrijfseigenaar mag je vanaf elke leeftijd een auto bij ons leasen, maar om een auto te besturen dien je natuurlijk in het bezit te zijn van een in Nederland geldig rijbewijs. Wij hanteren geen verhoogd eigenrisico in geval van schade als je jonger bent dan 23 jaar. We gaan ervan uit dat je de auto netjes gebruikt.

Wat zijn de voordelen van zakelijk leasen?


Je leaset bij ons altijd de nieuwste auto’s tegen een vast bedrag per maand. Je weet dus precies waar je aan toe bent. Dit in combinatie met de unieke voorwaarden van Bochane Lease levert jou enorm veel zekerheid op. Zekerheid over de kosten van mobiliteit per jaar en ook nog eens de zekerheid van geen onverwachte aanpassing van het afgesproken maandbedrag.

Je hoeft ook geen financiële middelen vrij te maken voor de aanschaf van een auto en hiermee kun je dit bedrag besteden aan je eigen bedrijfsactiviteiten. Vanwege het feit dat je niet investeert in de auto komt de auto dus ook niet op je balans te staan en dit kan je voordelen opleveren. 

Hoe verloopt een krediet acceptatie bij Bochane Lease?


Wij voeren zelf een kredietacceptatie uit als wij je mogen verwelkomen als nieuwe klant bij Bochane Lease. Hiervoor hebben wij informatie van jou nodig zoals een kopie uittreksel van de KvK inschrijving, de tekenbevoegde kan zich legitimeren en een kopie van de meest recente jaarrekening. Wij verwachten dan wel dat deze kopie van de jaarrekening maximaal van 1 boekjaar geleden is.

We vertellen je over

Voorwaarden en contract

Kan het maandbedrag tijdens de looptijd wijzigen?


Het maandbedrag zal niet veranderen, tenzij er wijzigingen van overheidswege optreden (bijvoorbeeld een wijziging van de houderschapsbelasting, de btw, de assurantiebelasting of de invoering van een nieuwe belasting). Dit geldt overigens ook als je een auto koopt. Het bedrag op de offerte is het maandbedrag gedurende de gehele looptijd. Wel kan het gebeuren dat je meer of minder kilometers rijdt dan je van te voren had verwacht. Dit kan dan aanleiding geven het jaarkilometrage in uw overeenkomst te wijzigen. Wij doen dit pas bij een afwijking van meer dan 20%. Daarbinnen reken je gewoon de kilometers af tegen de afgesproken bedragen.

Hebben wijzigingen op het gebied van (houderschap-)belasting invloed op het maandbedrag?


Het maandbedrag kan veranderen als gevolg van wijzigingen van overheidswege. Wanneer bijvoorbeeld de houderschapsbelasting wijzigt of de provinciale opcenten wijzigen dan heeft dit ook een gevolg voor je maandbedrag, vanaf de ingangsdatum van de wijziging van overheidswege. Dit is ook van toepassing voor overige wijzigingen van overheidswege.

Hoe hoog is mijn eigen risico bij schade?


Het eigen risico bij Wettelijke Aansprakelijkheid (WA) is € 0,00 en het eigen risico in geval van een niet verhaalbare Casco schade bedraagt € 200,00. Indien het schadebedrag lager is dan het eigen risico, betaal je uitsluitend het bedrag van de schade en dus niet het volledige eigen risico bedrag. Verder kent Bochane Lease geen verhoogd eigen risico voor jongere bestuurders van een auto en ook kennen wij geen verhoogd eigen risico bij een volgende niet verhaalbare schade in een kalenderjaar.

We vertellen je over

Een auto bestellen

Kan ik een proefrit maken met een de leaseauto die ik wil uitkiezen?

Ja, dit is mogelijk, onder voorbehoud van beschikbaarheid van de auto van je keuze. Bochane Lease helpt je hier graag verder mee.

Op welke naam wordt het kenteken geregistreerd?

Het kenteken wordt op naam gesteld van Bochane Lease.

Kan ik opties of accessoires toevoegen?

Uiteraard is dit mogelijk. Bij de samenstelling van de offerte bespreken wij graag jouw wensen met betrekking tot opties en accessoires en hierin adviseren wij ook graag. Diverse optie hebben namelijk een zeer geringe meerprijs op het maandleasetarief om reden dat de auto hierdoor ook aan het einde van de leasetermijn beter verkoopbaar is en dus een hogere restwaarde tot gevolg heeft.

Hoeveel tijd zit er tussen de bestelling en aflevering van de auto?

Momenteel gelden er voor de diverse automerken en automodellen lange tot soms zeer lange levertijden. Bij de bestelling van de nieuwe auto word je geïnformeerd over de verwachte levertermijn.

Waar kan ik de auto ophalen?

De nieuwe auto wordt besteld bij de dealer naar keuze of bij een centraal leverende dealer indien dit is overeengekomen. Hier wordt de auto ook afgeleverd zodat je een goede uitleg krijgt bij de ontvangst van de nieuwe auto.

We vertellen je over

Tijdens de contractperiode

Heb ik recht op pechhulp?

Ja, pechhulp is inbegrepen bij Bochane Lease. Bij aflevering van de nieuwe auto ontvang je een berijdershandleiding met alle belangrijke (pechhulp) contactgegevens.

Ik rijd meer / minder dan afgesproken, en nu?

Het kan natuurlijk voorkomen dat je meer of minder kilometers rijdt dan dat je in het leasecontract op hebt laten nemen. Bochane Lease vindt het belangrijk dat je niet onnodig met onverwachte kosten wordt geconfronteerd. Om deze reden benaderen wij je eenmaal per jaar met het verzoek jouw kilometerstand door te geven. Wanneer je meer of minder kilometers hebt gereden dan in het contract is opgenomen, dan worden deze jaarlijks afgerekend tegen de prijs die in het leasecontract staan vermeld. Wanneer de situatie wijzigt door bijvoorbeeld verhuizing of het wijzigen van werklocatie en je voorziet hierdoor een structurele wijziging in het aantal kilometers, dan kun je contact opnemen met Bochane Lease.

Ik verhuis naar het buitenland. Kan ik mijn auto meenemen?

Neem hierover contact met ons op om jouw specifieke situatie met ons te bespreken zodat we je hierover kunnen informeren en adviseren.

Hoe kan ik mijn maandtermijn betalen aan Bochane Lease?

De maandleasetermijnen worden betaald middels een automatische incasso. Dit geldt ook voor de betaling van overige facturen alleen geldt hiervoor een langere betalingstermijn dan het maandleasebedrag.

Moet ik het maandtermijn vooraf of achteraf betalen?

Het maandbedrag wordt altijd vooraf geïncasseerd.

Mijn eerste factuur is hoger dan het maandtermijn op mijn overeenkomst. Hoe kan dit?

De oorzaak van een afwijkend bedrag kan veroorzaakt worden doordat de auto in aanschafprijs is gestegen of doordat er verhogingen van overheidswege van toepassing zijn.

Veelal is de eerste maandtermijn geen volledige maand doordat de auto gedurende de maand in gebruik wordt genomen. Dan wordt de eerste maandtermijn ook pro rato berekend

Ik heb een vraag over mijn betalingen

Neem gerust contact met ons op. We zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar tijdens kantooruren (08.30u – 17.00 u). Neem hier contact met ons op.

Ik ben niet tevreden en wil een klacht uiten. Hoe doe ik dat?

Bochane Lease streeft ernaar om iedere klant de best mogelijke service te bieden. Heb je een klacht, dan kun je deze mailen naar info@bochanelease.nl. Wij dragen er zorg voor dat wij de klacht serieus, vertrouwelijk en direct na ontvangst in behandeling nemen. Heb je suggesties waardoor je van mening bent dat wij onszelf kunnen verbeteren? Ook dat vernemen we graag van je. Neem hier contact met ons op.

jouw leaseauto in top conditie

Reparatie en onderhoud

Mijn auto moet onderhouden of gerepareerd worden. Waar kan ik naar toe?


Je kunt de auto laten onderhouden of laten repareren bij elke dealer van het betreffende automerk. In overleg met Bochane Lease kun je de auto ook laten onderhouden bij sub-dealers van het automerk of bij universele reparatie werkplaatsen.

Indien de auto schade heeft dien je deze schade te melden bij Bochane Lease. In gezamenlijk overleg stellen we vast waar de auto wordt hersteld. Meld hier jouw schade.

Heb ik recht op vervangend vervoer bij onderhoud en/of reparatie?


Als het gewenst of noodzakelijk is verzorgen we altijd het vervangend vervoer voor je. Veelal zijn de kosten van vervangend vervoer ook in je leasecontract inbegrepen.  

Zijn alle kosten voor onderhoud en reparatie inbegrepen in het maandtarief?


Al het reguliere onderhoud volgens onderhoudsschema en reparaties volgens de voorschriften van de fabrikant zijn inbegrepen in het leasecontract. Hierbij is dus ook de slijtage van onderdelen inbegrepen.

met zekerheid onderweg

Verzekeringen en schade

Heb ik recht op vervangend vervoer bij onderhoud of schade?

Als het gewenst of noodzakelijk is verzorgen wij altijd het vervangend vervoer voor je. Veelal zijn de kosten van vervangend vervoer in het leasecontract inbegrepen. Dit staat ook in je leasecontract vermeld.

Is mijn auto overal verzekerd?

De leaseauto is bijna in alle Europese landen verzekerd. Welke landen dit zijn vind je terug op het verzekeringsbewijs, ook wel bekend als de Groene Kaart.

Wat gebeurt er als de auto total-loss is?

In geval van een zodanige schade dat de auto niet meer hersteld kan worden of dat het economisch niet verantwoord is om de auto te laten herstellen (Total Loss of economisch Total Loss) eindigt het leasecontract.

Allereerst hopen wij van harte dat het uitsluitend schade aan de auto betreft en dat jij als bestuurder van de auto en/of de mede inzittenden niets mankeert.

In overleg wordt een tijdelijke auto ingezet. In nader overleg met jou bespreken wij de wensen voor een nieuwe leaseauto en verzorgen wij de offerte voor jouw nieuwe leaseauto.

Er zit een ster/barst in mijn ruit. Wat nu?

Voor glasherstel kun je contact opnemen met Bochane Lease. In overleg bepalen we waar de ruitschade wordt gerepareerd.

Wat gebeurt er met mijn contract bij diefstal?

Bij diefstal dien je hier zo spoedig mogelijk melding van te maken bij Bochane Lease en aangifte te doen bij de politie. In overleg wordt een vervangende auto ingezet.

Als de auto binnen 30 dagen is teruggevonden wordt eventueel geconstateerde schade hersteld waarna de auto weer tot je beschikking staat. In overleg wordt de auto afgeleverd, schadevrij en keurig schoon.

Als de auto niet binnen 30 dagen wordt teruggevonden eindigt het leasecontract. In nader overleg bespreken wij de wensen voor een nieuwe leaseauto en verzorgen wij de offerte en het leasecontract voor een nieuwe leaseauto.

en tenslotte over

Einde leaseperiode

Wat gebeurt er als ik de auto inlever met schade?

De staat van de auto en de aanwezigheid van inleverschades wordt vastgelegd in een innamerapport. De staat van de auto wordt beoordeeld waarbij rekening wordt gehouden met de gebruiksduur en het aantal gereden kilometers van de auto. Voor geconstateerde gebruiksschade is geen Eigen Risico van toepassing.  In geval van geconstateerde schade, niet zijnde gebruiksschade, gemeld of nog niet eerder gemeld is het Eigen Risico van toepassing.

Waar lever ik mijn auto in aan het einde van het contract?


Het uitgangspunt is dat je jouw “oude leaseauto” achterlaat bij de dealer waar je de nieuwe leaseauto ophaalt. De definitieve inname van de leaseauto vindt plaats bij het kantooradres van Bochane Lease. In overleg kan worden bepaald dat de leaseauto op een ander adres kan worden opgehaald of de auto kan worden ingeleverd bij het kantooradres van Bochane Lease.

Kunnen wij helpen?

Stel je vraag

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

EVEn BELLEN?

Wij helpen je graag via 088 880 25 25.

Langskomen kan altijd

Wij zijn geopend van 8:30 tot 17:00 uur.