De nieuwe Renault Clio: Hybrid Chique
Al meer dan 30 jaar is de Renault Clio een echte hit op de Nederlandse wegen. Sinds 1990, zijn er maar liefst 16 miljoen exemplaren verkocht en is de hatchback tot tweemaal verkozen tot ‘European Car of the Year’. Om deze sterke traditie door te zetten is het tijd voor de volgende stap. De nieuwe Renault Clio gaat verder op de sterke basis van zijn voorgangers en oogt nu nog chiquer en eleganter.
Mens en milieu
De nieuwe designtaal van Renault, zorgt voor een herkenbare grill met een opvallend lichtarmatuur. Bijzonder zijn de luchtgeleiders die geïnspireerd zijn door de autosport, deze zorgen voor een betere aerodynamica en extra grip.
Het interieur is compleet vernieuwd en er is nog meer rekening gehouden met nieuwe materialen. Zo zijn de stoelen, deurpanelen en het dashboard van de Techno uitvoering, bekleed in een speciaal ontwikkelde duurzame stof die voor 60% bestaat uit TENCEL Modal. Een primeur in de autowereld want deze biomateriaal is nog nooit op grote schaal gebruikt in een voertuig.
De nieuwe Renault Clio is als E-Tech full hybrid 145 verkrijgbaar voor nog meer plezier en minder brandstof verbruik. Dankzij een 1,2 kWh batterij, kan er doormiddel van regeneratief remmen in de stad tot wel 80% van de tijd elektrisch gereden worden. Daarnaast is er een besparing tot 40% in vergelijking met een conventionele brandstofmotor. Dit betekent ook een lagere uitstoot, goed voor mens en milieu.
Esprit Alpine
Na de Renault Austral, is de Renault Clio het tweede model die verkrijgbaar is als Esprit Alpine uitvoering. De voorvleugel is in Gris Schiste mat uitgevoerd, in combinatie met de 17-inch lichtmetalen velgen die het Alpine-DNA uitstralen.
Aan de binnenkant zijn de sportieve stoelen voorzien van nog meer zijdelingse steun en comfort. Het zitvlak is gemaakt uit een stof die voor 65% bestaat uit gerecycled PET. Daarnaast mag de Franse Tricolore niet ontbreken in deze Franse auto, zowel aan de stoelen als in het stikwerk op het stuur is de Franse vlag terug te vinden.
‘Fabrice Cambolive, CEO van Renault: “De Renault Clio is een doorlopend succes. Het is wereldwijd de bestverkochte auto uit Frankrijk en segmentleider in Europa. De nieuwe Clio onderstreept zijn moderne karakter met zijn nieuw ontworpen, expressieve voorzijde. De E-Tech full hybrid-aandrijflijn is een genot om mee te rijden, stoot minder uit en biedt een grotere actieradius: 107 kW (145 pk), slechts 94 gram CO2/km en 4,1 l/100 km (WLTP). Deze technologie is ideaal voor klanten om hun dieselauto te vervangen.’
Gilles Vidal, Vice-President Design van Renault: “Er is een echt liefdesverhaal met de Clio in Frankrijk en eigenlijk over de hele wereld. Daarom wilden we de kernwaarden van dit icoon vieren en die naar een hoger niveau tillen door hem te transformeren. We hielden rekening met de behoefte aan homogeniteit en het idee om deze in de toekomst te projecteren, met een meer technologiegerichte ontwerpstijl en met behoud van de menselijke touch. De nieuwe Clio combineert op succesvolle wijze de genereuze vormen en gebeitelde volumes met technische, gestructureerde, precieze en efficiënte lijnen.”
Klik hier voor meer informatie over de nieuwe Renault Clio E-Tech Full Hybrid.